27 dubna 2023

Čapí hnízda pod kamerami

 Nadšený meteorolog a tvůrce článků o dění na čapích hnízdech Tomáš Prouza slaví 10. výročí práce, která je pro něho koníčkem. Tím začala i etapa sledování čapích hnízd kamerami...


Skoro denně zachycuje v článcích dění  kolem čapích hnízd a událostí na nich. Pro nás, kdo dění na hnízdech sledujeme, je to "Večerníček". Je psaný šťavnatým a objevným slohem krásnou češtinou 👍

Poprosila jsem ho, zda můžu dát odkaz na články o čápech na svůj blog. Proč? Proto, že sledování života kamerami přímo na hnízdech v reálném čase je příjemný, ale někdy i dramatický relax. Čápy sleduje celý svět. Proto nabízím aspoň poslední článek, abyste si udělali obraz o tom, co články obsahují. A dál už přeji co nejlepší dojem z obrázků z přírody 💏

Tak tedy, kdo chcete, klikněte si na přiložený odkaz a začněte sledovat. Ať se vám líbí. A Tomáši, moc děkuji za svolení 😃


Příjemné sledování "na posedu" u monitorů vám přeje 

Kitty












14 komentářů:

  1. Kitty, velký dík za propagaci článku Tomáše Prouzy.
    Měj hezké jarní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já hlavně doufám, že si čapí tématiku oblíbí v článcích i fotkách a stanou se fanoušky. Vždyť poznávání přírody touto formou je krásný koníček i relax. A taky někdy drámo, ale bez zla, které umí dělat druhým lidé. Díky a také si užívejte jarní dny, třeba při vašem cestování :-)

      Vymazat
  2. Dostávám všechny články pana Prouzy na email, takže je mm z první ruky. Moc pěkně píše, jsou to takové večerníčky, které jako kniha o čápech by byly hezké ke čtení i pro školáky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mám jeho blog přihlášený, nic mi neunikne. Navíc mám na liště odkazy na řadu dalších zajímavých hnízd, nejen čápů. A kamery v záchranných stanicích. Je to lepší koníček než kdybych loudala někde po hospodě. Jak vidět, nejsem sama, kdo se těší "obrázky z přírody" ;-)))

      Vymazat
  3. Jà jsem potkala tři čápy v obilném poli, když jsem byla běhat, dívali se na mě, jako jestli jsem normální:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím tě v jarní přírodě. Jsi normální - čápi se starají o sebe a ty vlastně taky. Užívej si pohybu v přírodě a když se zadaří nějaký přírodní úkaz, užívej si ho :-)))

      Vymazat
  4. Donjon09:40

    U nás taky jeden čáp nedávno zakroužil, naše kočka tedy bude mít asi samé kotátka kocourky. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen kdyby u vás nebyla nějaká náchylná osoba a nepřinesla s sebou nějakého následníka trůnu ;-)))

      Vymazat
    2. Donjon11:41

      Mého následníka rozhodně ne. :-D

      Vymazat
  5. Díky za tip, nádhera.

    OdpovědětVymazat
  6. Anonymní10:57

    U nás v Třebíči je také kamera a já čumím. Jednou cestou z chaty domů na podzim na poli sme byli ohromeni, bylo jich tam snad 20? no možná i víc, zřejmě mezipřistání a papání v čertvé orbě, jinak tam kde máme chatu tak bylo dost čápů černých, ale již v loni jsem viděla jenom jednoho protože les je vykácený po kůrovci a asi nemají kde hnízdit. Příroda je vzácný dar, ovšem je třeba se o ni také tak starat. Zdravím - Míla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za komentář, taky občas slyším o čápech v Třebíči. Čápi se zviditelní většinou na jejich stravovacích místech a teď jich bude víc tam, kde budou sekat trávu, aby si přišli na myši a dešťovky. Je to fajn koníček je sledovat. Zdravím taky :-))

      Vymazat
  7. Komín stojí nějaký ten km od nás. Je to kousíček. Taky články s foto a videii sleduji, je to paráda.
    Hanka

    OdpovědětVymazat