15 února 2023

Žínka

 Až po třech dnech špekulování se mi podařilo si vzpomenout...


Jak se to jen jmenuje?

To jsem si tehdy po ránu mínila udělat údržbu pokožky, tedy tváře. Měla jsem na to speciální textilii v podobě látkového "pytlíčku" ještě z nemocnice, na ranní hygienu. U umyvadla, namočit to a umýt si tvář - a potom vlastně ještě další tělní povrchy. Šikovná věcička - ale jak se vlastně jmenuje? 😉

Tři dny jsem chodila jako vrtohlavá, doslova jsem se zastavovala a vrtěla hlavou, a pořád nic. Ani dnes - sice jsem "to" použila, ale na název jsem si pořád nemohla vzpomenout.

Až dnes - teď! Tipnete si, na co jsem si nemohla vzpomenout? Dnes jsem se nakrátko začetla do nové knížky z dávnějších časů - a tu mi název cinkl v hlavě. Přece se jmenuje podle milé a šikovné mladé ženy: 

Ž Í N K A !

Zdroj: internet

P. S.: Tento článek byl (asi už tušíte, kdo znáte moje obsáhlé psaní), že článek byl hodně dlouhý.  Poprvé jsem si přitáhla uzdu - takto vyvedený článek bude určitě stravitelnější 😊

Kitty








34 komentářů:

  1. Přeji vám všem, kdo přijdete nahlídnout na článek o zapomínání a žínce na mytí. Možná jste se nechali zlákat na "žínka" jako krásná a zajímavá mladá žena, proto jste asi nikdo zatím nepřičinil komentář. Prosím aspoň o jeden - takto to vypadá, jako když jsem znovu načetla bývalé články z Blog.cz a pod nimi od doby jeho zrušení nejsou žádné komentáře, i když jich tam bývalo docela hodně - i u vašich. Když někdy zabloudím na staré články, je mi líto, že vaše komentáře zmizely navždy. Ale zde bych teďráda uviděla aspoň jeden. I ten můj dnes se bude počítat, proto to píšu. Přeji vám co nejlepší zbytek masopustního víkendu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Donjon07:04

      Myslím, že všichni kteří mě trochu znají dobře vědí, že na žínky v podobě žen mě težko někdo zláka a ve virtuálním prostředí v žádném případě ne. Já se u mnoha blogerů těšil na referáty s fotkama z masopustu a ono nic. A musím si postesknout, že čím dál tím víc vyhrává angažovaná blbost nad pěknými články, které jsem mnohdy chodil rád číst. To ale rozhodně nemyslím vůči tomuto blogu.

      Vymazat
  2. Kitty, i mně se občas stane, že zapomenu na nějaké slovo a nemůžu si ho vybavit. A nebo spojím dvě slova v jedno a vypadne ze mně nějaký nesmysl. Zatím se tomu s mužem smějeme, ale obávám se, že bude hůř.
    Měj hezké dny. 🍀💓

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji za komentáře. Je to až k smíchu, jak někdy dlouho hledám příslušné slovo, které nějak jinak nejde opsat. Kolikrát je nápad už už na světě, ale někdy to trvá dlouho. Problém je v tom, že jen to slovo vystihuje mnou míněný význam, však to známe všichni, kdo píšeme. Přesto mívám radost, když se to podaří a nemusím "ponořit" vznikající článek.
    Alenko, bude hůř, ale ty si z cestování děláš zápisky hned, tak to tak nehrozí. Ale když se píše naostro, tam to může vadit. Ale co, psaním se neživíme, takže pro nějaký jednotlivý článek nezchudneme ;-)))
    Oba komentující, děkuji a zdravím vás, udělali jste mi radost :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Mně se teď stává poměrně často,že si nemohu vzpomenout na náze,jméno a podobně.Občas mě to docela vyděsí.Jsem už přes 70 a aby to nebyl náznak choroby.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobré ráno, on to člověk po 70. roce mívá dost často; ale když ten hledaný výraz není moc závažný, tak to většinou ani neřeší. Víc je i potloukání se - někam pro něco jdeme a než tam dojdeme, upoutá nás něco jiného a nakonec se třeba ani splnění původního záměru nedočkáme. Ale i to se dá rozdýchat - zastavit se, vydýchat... Nakonec, udělá se něco jiného ;-))) Měj se také hezky a díky za komentář :-)

      Vymazat
  5. Anonymní09:02

    Milá Kitty,
    taky mám problém si pamatovat- jak se jmenují vnučky po provdání..
    A mám jen . pět. ach jo...................... abuněla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní09:56

      Děkuji za komentář. Hlavní je ale, že si děláš starost se zapamatováním - to ještě docela žiješ a to je fajn ;-)))

      Vymazat
  6. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  7. Mít okno? To se stává, při jednání je to průšvih. Tak si píšu raději body.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím tě a děkuji za komentář. Nahlídla jsem k tobě a četla si o cihelně a čapích hnízdech. V posledních dvou letech jsem fanynkou čapích rodin na komínech i jinde. Uchvátilo mě to, že milovníci čapích hnízd jsou ochotní dokrmit mláďata se samečkem, kterému zahynula čápice, a donutit ČEZ, aby ochránil dráty el. vedení proti spálení usednuvšího čápa nebo ty dráty zviditelnil. Stojící komíny jsou potřebné a je radost, že ještě někde jsou a slouží čapímu životu

      Vymazat
    2. Loni vzniklo na jednou poli jezírko, podle starých řečí jsou to prý slzy, když kopec pláče. V každém případě se zde hned zalíbilo žábám a čápům:)

      Vymazat
  8. Ian Dury20:46

    "Budes libyit mou zinkou molovsnou, vernym ti muzem budu ja (Erben)

    OdpovědětVymazat
  9. Slovo mi většinou naskočí. Když pro něco jdu, tak se někdy musím vrátit nebo zapřemýšlet, pro co jsem vlastně šla. A narozeniny dětí i vnuků bych si měla pro jistotu zapsat. Na tak asi se nehraje.

    OdpovědětVymazat
  10. I z tvého komentáře je jasné, že to tak máme všichni. Jen se o tom běžně nemluví. Děkuji a přeji ti co nejlepší den :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Někdy si snáma paměť hodně pohraje... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. To máš pravdu, naštěstí nejde většinou o nic zásadního, čeština je bohatá na slova. A když zrovna člověka nic nenapadá, dá se počkat. Mám zkušenost, že když chci, aby si nějaký "rádce" na moje požádání vzpomněl, tak to na první dobrou taky nedá ;-)))

      Vymazat
  12. Donjon16:22

    A pak že zde nejsou žádné komentáře! Už je to skoro jako za starých časů na blogu. ;-) Při včerejším potulování se městem a obhlížením výkladních skříní jsem na chvilku ale jen opravdu kratičký okamžik zauvažoval o zakoupení levného zařízení, ze kterým bych mohl znovu blogovat. Ale pak si říkám, o čem budu psát? Provoz farmičky včetně té dřevozpracující je uzavřen. K činnostem ubytovatelským už se nehodlám vracet ani formou stanového městečka. A pohostinská činnost už také nepřipadá v úvahu. Tak jsem místo výběru počítačového modelu šel na párek v rohlíku. A že si jich za tu cenu té výpočetní techniky budu moct ještě hodně moc dopřát ke svačině. Přeju hezké předjarní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář o blogování. Nevadí, stačí když občas obejdeš naše blogy a při vycházkách do města si můžeš místo drahého kompu ještě drahnou dobu dávat i oblíbený párek v rohlíku. Je pravda, že pro blogování musí být mít o čem psát :-)))

      Vymazat
    2. Donjon19:10

      Určitě se příjdu podívat, mám radost, když se občas stanu inspirací některých blogerů. ;-)
      Já jsem takový kadet Biegler. V televizním podání z něj udělali jenom blbce. Ale v originále jediný poznal rozdíl mezi prvním a druhým dílem knihy, na rozdíl od všech jeho nadřízených. :-D

      Vymazat
  13. Holka zlatá,
    já Tě doháním. Máme takový jeden hezký obchůdek v Košířích. Pravidelně zapomínám slovo Košíře. Jsem na sebe naštvaná, snažím si vzpomenou, takový blbý slovo, jsou tam háčky...a nic. Pak si vzpomenu, ale za týden zase lovím v hlavě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Donjon13:20

      Pokud nemám mámení, tak si slovo Košíře pamatuju z jedné PC hry. Bylo to o takové epiemii, ale covidek proti tomu byl nic. Byl tam tuším krámek řezníka a švadleny. S dětmi na ulici jsem měnil knoflíky za náboje do pušky. Jo to byly zlaté časy počítačových her.

      Vymazat
  14. Anonymní11:20

    Já mám problémy s pamětí už nějaký čas.Vždycky zuřím!
    Kitty,přeji Ti klidné dny Eva H.

    OdpovědětVymazat
  15. Tak vida, přišla jsem asi na zajímavou zkušenost. Pokud dlouho nepíšu, začne se z posledního mého článku stávat jakoby Ruženčina Kavárnička. Nemusím se nutit do psaní, když zrovna nemám nic zajímavého - odezva na téma článku se dostaví a já ráda ráno koukám, kolik mám podobně nevzpomínáním si postižených čtenářů ;-)))
    Přeji vám všem co nejlepší dny i noci :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Donjon11:56

      Když už se to tu tedy bere formou kavárničky a vzhledem k tomu, že nemuhu na mém blogu psát, rád bych si dovolil se zde aspon krátkou větou rozloučil s Milošem Zemanem.
      Byl a je pro mne inspirací, když jsem viděl, jak se dokázal postavit zradě z rodné hroudy politické. A to že ta partaj dopadla tak jak dopadla asi nebude náhoda...

      Vymazat
  16. Ian Dury16:42

    Ovsem mne to zas pripomnelo Erbrna:Budis mi zinkou milovanou, vernym ti muzem budu ja (Zlaty kolovrat)

    OdpovědětVymazat
  17. Je to pravda? Na to si nevzpomínám, asi proto, že nejsem muž a neslibuju to ženě. Kouknu na to :-)

    OdpovědětVymazat
  18. Milá Kitti,
    komentář nelze odeslati...

    OdpovědětVymazat
  19. A hele, to byla zkouška - a už to funguje! :-) A z přezdívky jsem ti udělala květinku se dvěma t. :-D

    OdpovědětVymazat
  20. Jakpak se má moje Kitty?? Do(kto)rka s relativně novou kočinou Koči zdraví a přejí ti hodně zdraví! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dori, díky že jsi se ozvala, potěšení je na mojí straně. Jsem relativně v pořádku, i Terezka, akorát že jsem zde sama, Josef před víc jak rokem zemřel, nevím jestli to víš. Přestála jsem i rupturu achilovky, už jsem i dorehabilitovala, teď aby můj život pokračoval co možná nejlíp. Ozvu se ti, zdravím a posílám opožděně i přání k MDŽ. Jsem na tebe zvědavá jako opice :-)))

      Vymazat
    2. Milá Opičko,
      tak to bych sebou měla hodit, co? :-) Hezké ráno ti přeju a moc ti děkuju za přání. Já vstávala s Koči v 5 (to bylo z donucení, od doby, co Kočíka mám, tak jsem se nevyspala, i tak to je můj miláček) a pak až v půl deváté (protože jsem Koči zavřela na samotku do koupelny, abych se aspoň trochu dospala). Mňau! :-)

      Vymazat
  21. Jo, Maruško, to moc dobře znám a ne a ne si vzpomenout a vím, že vím, že to vím. Žíňka a co člověka potrápí. Opatruj se

    OdpovědětVymazat
  22. Máří, děkuji za komentář. My co jsme starší, tak to tak občas máme. Nakonec ani mlaďoši, na které se někdy obrátím o pomoc, to na první pokus taky nedají - a to já mám na rozvzpomínání víc času než oni. Měj se fajn a zdravím i rodinu :-))

    OdpovědětVymazat