13 února 2023

Lidské léky pro psy NE!

 Už je to skoro měsíc, co se to stalo...

Zdroj: Internet

V určitých časových úsecích se mé starší feně Terezce usadí na zubech zubní kámen a v horším případě se objeví zánět u některého zubu. A to potom následuje prohlídka u veterinářek ve městě a následně zásah: v uspání odstranění kamene a teď už po druhé také trhání zubů. Moje Terezka už je dost stará a je čekané, že obdobné potíže nastanou. Ale to je jen na úvod. 

Posledně veterinářka zjistila, že jde nejen o zubní kámen, ale také o zánět pod starými zuby. Kolem dásní se objevilo hodně karmínově zbarvených míst a i černé zuby. Ty musely ven. Ale než došlo k zásahu, Terezka kníkala bolestí. 

V určité chvíli jsem pojala záměr jí ulevit od bolesti. A nepřišla jsem v zoufalství na nic jiného než jí dát tabletu Brufenu 400 mg. Druhou noc polovinu a potom už přišel den operace. 

Jen jsem tak přišla, svěřila jsem se veterinářce, že to Terezku moc bolelo a tak že jsem jí "pomohla" jednou a půlkou té tablety. To jsem si dala! Okamžitě následovala přednáška a výstraha, že jsem jí nepomohla. Nejen že nesmí takové lidské léky dostat, ale hlavně: zřejmě jsem jí tím podáním tablety nevratně poškodila játra! Bez ohmatání a rozboru krve či co k tomu konstatování bylo potřebné. Jen - to se psovi dávat nesmí.

Tentokrát byla asi operace v tlamě složitější, protože dospávání bylo dlouhé. Ještě za 3,5 hodiny nebyla schopná dojít 100 metrů na autobus, který nám tím pádem ujel. Další čekání bylo 3 hodiny, za které se skoro vzpamatovala. Prý jí museli dát infůzi i proti bolesti, aby přestála dobu do zatažení kráterů od tří zubů. A k tomu poučování jsem dostala pro ni dvě dózičky s potřebnými léky - na den po dvou tabletách na zotavení jater a jednu prý taky potřebnou. Naštěstí Terezka umí polknout tablety, jen jí je do žrádla rozlomím a tak je klidně sežere. Ještě pořád jí je dávám. 

A "perlička" k ošetřování jejích zubů a dásní. Příkaz třikrát týdně jí čistit měkkým zubním kartáčkem zuby a hlavně přechod mezi dásní a zuby. Naštěstí by to šlo, zkusila jsem to. Jenže k tomu  prý zase nemůžu použít zubní pastu pro lidi. Nejlíp veterinární zubní pastu, kterou ale v den zásahu neměla a slíbila, že mi ji přivezou hned druhý den cestou kolem našeho domu. Dodnes na ni a na měkký kartáček čekám. Náhradním způsobem ji čistím jmenované oblasti v tlamě s použitím tenké látky namočené v heřmánku. A to denně, protože - na slíbenou drahou zubní pastu pro psy čekám od 26. ledna dodnes. Vyzvednu si ji u nich ve čtvrtek 16. února 😏

Z toho plyne poučení pro mne a doufám i pro vás: 


NIKDY NEDÁVEJTE PSŮM LIDSKÉ TABLETY typu Brufen a podobné!!!

Kitty



8 komentářů:

  1. Psíka je mi líto, tak snad už je v pohodě.

    OdpovědětVymazat
  2. Donjon16:10

    Chtělo to spíš acylpyrin, ten se dával i prasatům...

    OdpovědětVymazat
  3. Co už teď z neznalosti - aspoň poznatek sem dávám :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Anonymní07:45

    Ono to nebude zase tak horké. Jednorázově mu to zase tak neublíží. Náš pejsek v terminálním stádiu už nemohl skoro chodit. Jediný ibalgin 2x denně mu pomáhal. I vet nic nenamítala. Uspat jsme ho nechtěli. Proti bolesti už mu nic nepomáhalo a takhle se hned zlepší, došel i na krátkou procházku a prodloužil si kvalitní život o víc jak rok.... :-(

    OdpovědětVymazat
  5. diviznacka14:12

    Naše veterinářky jsou vstřícné a ochotné, ale při vytýkání a děšení jsem před jednou z nich stála jako malá holka, když něco provede. A tehdy mi napsala léky i zubní pastu, kterou jsem si koupila až dnes (i ten velejemný zubní kartáček na čištění jejích zubů :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Ian Dury20:52

    Ovsem zvirata maji uplne jinou gyziologii a leky na ne musi byt volrny specialne...Ani pes nemuze nektere leky pro kocku a vive versa..Ake cetl jsem o pripadu, kdy veterinar nekomu naordinoval konska antibiotika ptepoctena dle vahy s drasticky ho predavkoval (ac teoretivky zhruba jeste v daleko mensi davce by teoreticky pouzit sla),,,a dotycny szravil deldi dobu v nemocnivi..

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Kitty, moc Tě zdravím. Tak to si Terezka užila a Ty taky... Heřmánek jsi zvolila dobře, nebo i v kombinaci s řepíkem. Terezka je dobrá, že si nechá zuby od Tebe čistit, to se pejskům moc nelíbí. Měj se dobře, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat