30 listopadu 2022

Ortéza VACOped

 Je to moje kamarádka už skoro 5 týdnů...


Po operaci s plastikou poraněné achilovy šlachy jsem nejprve dostala sádru. Prý na 6 týdnů. Jenže mi noha otékala, takže mi sádru rozstřihli hned druhý den a dostala jsem nabídku, že bych mohla dostat inovativní ortézu, na kterou bych si ale musela připlatit. Ovšem jeden z lékařů na vizitě řekl primáři, že má na tuto ortézu jiný názor. Jakože jí nevěří. Nakonec  jsem souhlasila a od té doby jsem s ní spojená jako "můj z mojú" 😐

Je dost složité ji nainstalovat na nohu, ale jemná paní ortopédka to zvládla a mě poučila, jak s ní doma zacházet. Sama ji mohu jen uvolnit pro spaní a odsát vzduch pro denní chození. Navíc se po čase seřizuje sklon podrážky, v tomto čase už jsem dosáhla stavu, že je nastavená na normální postavení nohy. 

Na to, jak vypadá mohutná, je lehká, ale holt spaní v ní není moc hitparáda. Ale zvykla jsem si. Je dostatečně stabilní a co by člověk neudělal pro zdraví 😋

Takže už víte, jaká kamarádka se mnou spává v posteli den co den, noc co noc. Na konečné sundání si musím počkat plné 3 týdny a potom prý mě naučí rehabilitovat se cviky doma. Jsem už zvyklá cvičit po výměně kolenních kloubů, tak snad nebudu muset dojíždět na cvičení nikam. Už se těším 🙏

Kitty


12 komentářů:

  1. Kitty, je lepší ta ortéza než sádra. S tou se moc spát také nedalo a navíc tak "neluftuje". Přžeji ti, abys co nejdřív byla v pořádku. Vím, že ti procházky chybí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že luftuje, protože pod "skořepinou" je textilní "bota", obepnutá kolem nártu, kotníku i bérce, nad ní je ta skořepina, i ta se upíná na suché zipsy. Dá se na ni zvyknout, já s ní i spím. Na chůzi se musí z vnitřku odsát vzduch, na uvolnění se uvolní ventilek a odtáhne se od nohy. Jde to s ní přežít :-)

      Vymazat
  2. Anonymní14:00

    Lydie
    Ortézu dávají asi hodně často - vnučka i vnuk ji po operaci kolene měli.
    Přeji, ať jsi brzo "fit".

    OdpovědětVymazat
  3. Tuhle ortézu znám ještě z minulého pracoviště. Tam jsme ji nabízeli skoro všem po operaci Achilovky. Je fajn, že je lehká. Tak ať ti dobře slouží.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ajta, myslela jsem si, že je to novinka. Potom nechápu, proč se ten jeden doktor o ní vyjádřil tak nevlídně. Určitě je fajn, že pokožka na noze nesvrbí, jak to bývá v sádře. Naštěstí jsem sádru nikdy neměla. Slouží mi spolehlivě ;-)))

      Vymazat
  4. Skoro to vypadá jak lyžařská bota. Kitty,tak ať se brzo uzdravíš.🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aspoň budete vědět, že jsem spala v noci i nuceně ve dne v lyžařské botě v posteli. Fakt ji nemusím a ani nesmím sundávat. Už takto budu spávat jen 14 dní ;-)))

      Vymazat
  5. Já jsem chtěla při zlomeném kotníku po 3 týdnech raději ortézu a řekli mi, že to pro mne není vhodné. Přitom všude psali, že je to i na zlomeniny. Sádru mi nechali a s tou se také špatně spí a hlavně je těžká. Maru, užij si to s ní ať je ti nápomocná k brzkému uzdravení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za přání, už čekám, až to všechno skončí. Ještě potom rehabilitaci, to už mi snad jen ukážou cvičení a nebudu muset nikam jezdit. To se ještě uvidí. Děkuji za komentář a přeji příjemné prožití druhé adventní neděle

      Vymazat
    2. Já jsem chodila na rehabilitace a také jsem si to myslela, že mi ukážou co mám dělat a doma budu trénovat. Nejprve si vzala do parády fyzioterapeutka moje svaly a to byla větší bolest než celá zlomenina. Myslela jsem, že mi ty svaly chce odervat od kostí. Pak následovala výuka chození....Ale fakt mi to hodně pomohlo.

      Vymazat
    3. Zdravím tě a děkuji za poznatek. Uvidím jak to bude s rehabilitací, zatím doma ráno a večer cvičím celou sadu doporučených cviků, ani mi nohy neotékají, s tím mi pomohlo to, že mi paní ortopédka předepsala 2 x 2 balení Detralexu. A teď mám nožky štíhlé, žádné otoky na bércích, asi to bylo zdraví prospěšné. Ve středu 4. ledna jedu na kontrolu, snad se dočkám pochvaly.
      A všem přeji dnes o Silvestru 2022 dobrý konec roku a úspěšný a zdravý rok 2023 :-)))

      Vymazat
  6. Kitty, hodně zdravíčka přeji! to jsou mi věci, taková technika! Asi bych taky raději ortézu než sádru.

    OdpovědětVymazat