27 března 2022

Chceš-li míti všude čisto...

 ... dávej všechno na své místo...

Od "cz.depositphotos.com

V nynějším předjarním uklízecím záběru si na to často vzpomenu. Bylo to oblíbené heslo mého táty, které se mi zažralo pod kůži. Mnohdy zaznělo od společně rozebíraného třeba auta nebo nějakého aparátu. Někdy jsem i docela těžko nesla tuto průpovídku, když jsem něco někde "nekoordinovaně" nechala a potom jsem já nebo celá rodina zoufale hledala 😂

Teď si na to taky často vzpomenu, když třeba (klasicky) hledám svůj telefon. Ještě že mám druhý, který to jistí. Chrámnu po něm - vytočím své  jméno - poslouchám - najdu svůj telefon. Skoro automaticky mi naskočí ono tátovo heslo. Dám je sem (i pro vás) do článku velkými písmeny a červeně 😘


CHCEŠ-LI MÍTI VŠUDE ČISTO, DÁVEJ VŠECHNO NA SVÉ MÍSTO!


Z jarní Vysočiny vás zdraví Kitty






11 komentářů:


  1. Máš pravdu, přidávám: Chceš-li něco najít kdykoliv to potřebuješ, dávej to na stejné místo. Pokud začnu cokoliv předělávat, obtížněji si zvykám na nový pořádek. Navíc dávat věci do krabic je sice přehledné, ale bez popisu co tam je opět obtížnější hledání. Je to tak i se šuplíkama a jejich obsahem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemysli si, já tě sleduju jak pořád něco přerovnáváš. Já pro to nemám vlohy ani trpělivost. A to proto, že jsem roztržitá. Něco začnu, potom se stále rozptyluju, hodně věcí mám rozdělaných a hotovou žádnou. Už jsem si to uvědomila a naučila se s tím žít. Teď co si neudělám, to není. Ale to je asi příznak stáří nebo mentální nedostačivosti ☻
      Teď mám v plánu umýt 40 oken (oboustranně). Zítra začnu a uvidím, co dokončím ;-)))

      Vymazat
  2. Mám taky ráda věci přesně na určeném místě.V noci pak třeba ihned mám po ruce mobil-kvůli hodinám.Nejhorší je ale něco,co dám na logické místo...pak nevím,co ta logika byla.
    Na okna se nechystám,už jsem z něho spadla-jsem nemehlo.Požádám dceru,až bude mít čas.
    Přeji Ti krásný a klidný den ☺

    OdpovědětVymazat
  3. To bylo heslo mého muže. Často říkal dětem, že mají uklízet věci na své místo, ale sám věčně něco hledal, protože to "své místo" bylo tam, kde bylo zrovna místo. A já se s tím teď po jeho smrti potýkám, protože nemůžu nic najít a nemůžu se ho zeptat, kam to uklidil "na své místo".😢😢
    Přeji pevné nervy a pěkné jarní dníky.🌞🧡

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za tento komentář. Já to mám teď taky tak. Hospodář MĚL SYSTÉM a prostory, kam ukládal věci k provozu domu, ale nestačil mi vysvětlit, kde jsou. Teď vychytávám to nejdůležitější a objevuju, jaké nářadí a chemie kde jsou. Nepopsané roztoky postřiků raději odvezu do nebezpečného odpadu včetně nátěrových hmot, nikde na zahradu to nedám, škodilo by to vodě. Radím se se znalými, případně si nechám postříkat a pohnojit od znalců. Abych neškodila.
      Elektrokolo dopadlo nad očekávání (moje) výborně. Když jsem ho po třech měsících neužívání nakonec nabila, zavedla jsem ho k automechanikovi, ten se na něm projel, dovysvětlil, že je v normálním stavu a mohla bych ho využívat. Napřed se ale musím znovu projet na obyčejném, abych si vyzkoušela, jestli to po 12 letech ještě umím. A nechám si je, pokud to zvládnu. Jsem teď ve stáří dost poseroutka, ani s Thálií jsem se nenaučila jezdit, ač před mnoha lety jsem měla svoje auto a jezdila normálně.
      Východiskem hledání věcí teď je trpělivé objevování a poradit se. Musím.
      Dnes u nás také poprvé PRŠÍ na nový fóliovník a v něm roste 5 salátků a 5 kedlubniček koupených, aspoň se na malém množství naučím ho používat beze škod.
      Přeji všem plné sudy vody, každá kapka má dnes cenu zlata a drahého kamení ☺

      Vymazat
  4. Já mám taky pro "podstatné" věci jedno jediné konkrétní místo. Ale v podstatě mi to funguje jen u klíčů - ty mi visí na klice mých venkovních dveří (jakože dveře z bytu).
    Peněženku mám taky na klasickém jediném místě - přesto se mi jednou stalo, že jsem si ji před nákupem "připravila" na stolek v obýváku... takže je jasné, že tam byla ještě když jsem ji měla vyndat z tašky u pokladny...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vtipné - doufám je tvé sdělení není dnešní Apríl!!! Takže vlastně máš místo pro peněženku jen ve své obvyklé tašce, se kterou nakupuješ? Přeji ti co nejlepší vtipný dnešní den ;-)))

      Vymazat
    2. Jednou se mi stalo to "neštěstí" s peněženkou.Zjistila jsem to až při placení.Paní pokladní volala šéfovou"prosím tě,pojď sem-paní nemá na zaplacení".Všichni v obchodě se bavili...já jsem myslela,že se ostudou propadnu...
      Čauky,Kitty,měj klidný den ☺

      Vymazat
  5. Kitty,snažíme se vše ukládat systematicky na místa,kde vše najdeme. Občas je to pro nás rébus,ale doklady jsou pečlivě založené ve složkách.

    OdpovědětVymazat
  6. jj. Táta byl moudrá člověk.

    OdpovědětVymazat
  7. Milá Maruško, v malém prostoru je to víc než nutné. Ale někdy se nedaří, anebo spíše já zapomínám, kam jsem to umístila. Například, když jsem nyní měla doma téměř pojízdnou lékárnu, obvazy, gázu, ostatní pomůcky, tak byl problém, kam s tím. Ovšem, kdyby ses k dnešní gratulaci nezmínila, že přelomová událost bude na blogu, tak já vůbec netušila, že Tvá psací přestávka už skončila. Jsem ráda, že se mohu zase těšit na Tvoje články. Moc mi chyběly. Přeji i sem jen to, co Ti bude přinášet pohodu.

    OdpovědětVymazat