17 března 2022

Kde to zvoní?

V přelomovém čase, kdy jsem zde zůstala sama, se hodně věcí změnilo a pořád mění...

Bezbateriový domovní zvonek


Například je to nutnost stále s sebou nosit telefon. Je řada věcí, které musím řešit, a tedy je telefon nutností. Navíc jsou zde instalované nové přístroje a dávají o sobě vědět 💁

Jeden z prvních počinů bylo zajistit zvonek na vrata. Zmínila jsem se sousedovi naproti, šikovnému mladému muži, který v nově koupeném domě pořád něco upravuje. Vyslechl mě, poradili jsme se a za nějaký den už zvonil na mých vratech. Teprve potom vešel dovnitř a ukázal mi dva zvonkové přijímače do domu. Sedí v zásuvkách, hned na dvou místech, a melodicky zvoní. To je jedno to zvonění, o kterém teď píšu 😀


Mobil hluboko v kapse


Druhý zvonicí přístroj je můj telefon. Vlastně mám telefony dva. A je to dobře. Občas někam SVŮJ telefon odložím a hledala bych ho. Hledala, ale mám jako pomocníka telefon po hospodáři. Chrámnu po něm, vytočím kontakt na moje jméno, a jdu po zvuku. Mnohdy je to napínavé - ani tak telefon buď v domě nezvoní (je pověšený v garáži), nebo zvoní tlumeně. Jako dnes 😕

Převlékla jsem se na vycházku a telefon jsem měla v kapse mikiny. Po pár metrech zazvonil. Ozval se plynový technik, že jede na opravu plynového kotle. Byl ještě v Jemnici, to je 10 kilometrů a půl hodiny jízdy, pokračovala jsem ve venčení rychlým tempem. Ale když už jsem docházela k protějšímu parku, jel soused a avizoval, že mám před domem plynaře. Ten byl rychlý! Zjistil, že kotlíku nepracuje plynový ventil. Bude se snažit ho sehnat, kotlík je už v nejlepších letech 😋

Vzala jsem si na práci v zahradě jinou mikinu a přendala jsem do ní telefon. Mikina má ale hluboké kapsy, telefon byl až někde u kolena. Přijela a odjela návštěva - a najednou slyším tiché zvonění. Byla jsem venku - mohl to být zvonek na vratech nebo telefon. Běžela jsem do domu, ale onen zvonek to nebyl. Zvonil mi můj mobil. Ale kde byl? Začala jsem chodit a hledat v domě, jenže zvonění se ozývalo pořád jakoby za mnou. Točila jsem se, zvonilo to, ale nechápala jsem kdo. Po chvilce mi došlo, že mám svůj telefon u sebe v kapse. Hodně hluboko v kapse! Když jsem to pochopila, začala jsem se překvapeně smát. Běhám po zvuku a přitom jsem se točila dokola kolem jako koza na ledě. To nevymyslíš!😁

Kitty

13 komentářů:

  1. Může to být dobrý pomocník, jen se musí o něm vědět.

    OdpovědětVymazat
  2. Občas mně moderní hlídač(mobil)dost štve...
    Maruš,měj klidný víkend ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě je mobil jistota. A dva o to větší - když nemůžu najít ten svůj, jistí to druhý a nakonec se ním sejdu ☺

      Vymazat
  3. Čím více chytrých přístrojů, tím více starostí. Tvůj článek mě pobavil, zdravím 😜

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda za tvé pobavení. Já se v tu chvíli taky bavila, jak jsem se točila dokola ☺

      Vymazat
  4. Technika je dobrá, ale dovede překvapit. Když začne trucovat, dovede pěkně zamotat hlavu.

    OdpovědětVymazat
  5. Obecně ano. Teď navíc trucuje plynový kotlík, ale teplou vodu mám v zimě z kotle na TP. A mezitím ho snad odborník stačí opravit ☺

    OdpovědětVymazat
  6. Tak kotlík nám odborník opravil a udělal prohlídku, bratru skoro za 5 000 korun. Už to i topilo. Dobrá práce, nejdražší asi byl ten náhradní ventil. A kdyby ještě mrzlo, tak si můžu jeden den zatopit i plynovým kotlíkem ♥

    OdpovědětVymazat
  7. Mobil je dobrá věc,ale zavolá kamarádka,já s ní hovořím a ona mě řekne,proč ji večer nezavolám a co dělám. No odpověď zněla- právě hledám mobil a ona a z jakého voláš? no blbka zasmály jsme se obě a pořádně,protože ona mě chtěla říci,že mobil dala s uzeninou do lednice..joooo to člověk někdy blbne....mšj hezkou neděli,tady je fujzima...pa Miluš

    OdpovědětVymazat
  8. Ty moderní vymoženosti, ty nám dají mnohdy zabrat. Ale zvládáš to dobře. :)

    OdpovědětVymazat
  9. Já ten svůj mobil furt někde nechávám, nějak jsme se ,ani za ty roky ,neskamarádili. Myslím na tebe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, děkuji za komentář a že na mě myslíš. Už je to lepší, zvykám si. Ale mobil/y pořád dobře slouží - hlídají jeden druhého ;-)))

      Vymazat