22 února 2021

Historie jedné pětitisícovky - z 27. 10. 2014

Potřebovala jsem bankovku v hodnotě pěti tisíc korun. Jako symbol…

To je ona. Pracně získaná

Nedávno jsem iniciovala odvodnění části farmičky. Léta jsem chodila v blátě a klouzala cestou do obou zahrad. Utrácela za gumáky a chodila špinavá. Letos jsem využila možnosti získat firmu s bagříkem při práci rovnou před naším domem, který uměl hloubit rýhy (další pracovník firmy položil odvodňovací trubky) a zasypat je štěrkem. V době jednoho týdne bylo rozsáhlé dílo hotovo.

Už při domluvě na pozvání firmy jsem slíbila hospodáři podílet se na placení. Při placení samotném jsem slíbila, že přispěju PĚTITISÍCOVKOU. Pro mě to byl symbol: dostane nejvyšší českou bankovku za přivolení k odvodnění. A já získám další příjemnou věc ve farmičce: do zahrad budu chodit suchou nohou; nebudu čvachtat v blatě a slepičákách po každém dešti S vyplazeným jazykem

Pro mě to byla zásadní věc. Dát za ochotu připojit se k zlepšení podmínek nejvyšší platidlo. Mínila jsem to stihnout do jeho narozenin. To bylo včera. Jenže – chyba lávky. Ať jsem lámala naši paní poštovní houbičku, nebo podnikla poslední pokus využít paní poštovní v Nových Syrovicích. Při mém fňákání tam přišla paní z obecního úřadu – u nich ji neměli. Místní obchod právě odvedl tržbu a ani tam pětitisícovou bankovku neodvedli. Další obchod měl v ten čtvrtek zavřeno, nedaleký autoservis ani pneuservis mi nepomohli. Jsme holt chudá Vysočina. Už jsem se smířila s tím, že dám hospodáři rozdrobené peněžní uznání. Když vtom Překvapený

… už byl v dohledu můj autobus a slyším volání: Mám ji!“ Kouknu po kříčící ženě a vidím paní poštovní, jak divoce mává, vyvolává a horempádem běží i mimo přechod přes silnici ke mně. Mávala papírkem. Měla pětitisícovku! Záchrana!!!

Doběhla, rychle jsme směnily obojí platidla a už jsem nastupovala do autobusu. Řidič pár vteřin počkal – zde v Nových Syrovicích jsou na mě obzvlášť hodní. V době krize mě „přitulil“ místní nový penzion, odpočinula jsem si a vyláznila se. Poznala jsem tam dobré lidi, procházkami v krásném prostředí si léčila duševní rány. A teď jsem si (zase odtud) odnášela symbol uznání pro mého hospodáře. Milé Syrovice Úžasný

Snímek na titulce je částí dárků, které jsem letos mohla předat oslavenci. Letos je přijal hezky. Taky dostal hodně květin – zde ho mají ženy rády S vyplazeným jazykem Takže tato bankovka byla nakonec přece součástí mého dárku k jeho narozeninám. Vypadal takto:

Ty mince jsou zlaté a uvnitř jsou z čekulády

Kitty

Žádné komentáře:

Okomentovat