22 ledna 2022

Když musíš, tak musíš!

Už je to víc než měsíc, co naše farmička přišla o hospodáře. A já jsem tu zůstala sama, jen s fenkou Terezkou...



Řekla bych, že na všechno, ale ono to není až tak pravda. Běžné práce zvládám občas i se ztrátou hvězdičky, ale to je asi normální. V minulosti jsem se o technický chod příliš nestarala nebo jen jako "přidrž, podej!", přesto jsem hospodáři nahlížela přes rameno - a teď se mi to hodí.

Je to tak týden, když se začaly dít nedobré věci. V prvé řadě měl přijít kominík a stav našeho komína mi už dávno dělal starosti. Přesto odborník konstatoval, že jsou tu dvě drobné závady a ty jsou snadno odstranitelné. 

Než se dočkám opravy jsem se rozhodla zapojit do vytápění plynový kotel. Přizvaný odborník přijel hned, když jsem mu vylíčila, že netopím; ale že je kotel schopný činnosti. Okoukl, nastartoval ho a nastavil žádanou teplotu na termostatu. Do včerejška jsem se koupala v teple, které šepotající kotlík vyráběl. Vlastně jen dnes do rána. To jsem si všimla studeného topení a na kotli svítila červená kontrolka. Závada! Sama jsem zkusila jen nejnutnější, ale nakonec jsem přivolala zkušeného souseda. Ani on s tím neměl úspěch, kotel jsme odpojili.

Už včera tento soused navázal spojení s dalším sousedem, taky zručným a zkušeným. Oba se dohodli, že úpravu na komíně zvládnou už dnes. Ráno přišel "pravý soused" na obhlídku, po obědě přivezl potřebné věci a dal se do úprav. Po necelé hodině se se stále přítomným "sousedem odleva" shodli na tom, že můžu v původním kotli zatopit, že se aspoň komín zahřeje. 

A tak se i stalo. Do toho přijel bratr hospodáře pro potřebné doklady pro vyřizování pozůstalosti. Viděl, že topím, zkoukl opravu a určitě byl rád, že si můžu topit. 




To je tak, že od začátku mé samostatnosti v domě je stále něco neodkladného. Jsem ale ráda, že jsem si dokázala říct o pomoc. A jsem navíc hodně udivená, že to šlo tak rychle. Nebýt dobrých a pohotových chlapíků ze sousedství, tak jsem tu teď seděla jako sova na větvi 😅´

Kitty

32 komentářů:

  1. Není snadné říct si o pomoc. Ale tys to zvládla. A tvoji šikovní sousedi zaslouží pochvalu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zaslouží si velkou pochvalu a té se jim dostalo. A to jsem ani včera nezjistila, že jeden mi snesl všechno oklepané dolů na dvůr, aniž jsem to zjistila. Až dnes ráno - a rád se k tomu přiznal ☺

      Vymazat
  2. Je to marné, vždycky se něco vyvrbí, ale ty to určitě zvládneš. Už jsem se chtěla zeptat, co je s Terezkou, nezmínila jsi se v Kavči. Jestlipak zaregistrovala, že není hospodář. Určitě za tebou chodí, viď? Aspoň u našich koček to tak je, když jeden někam odejde, hned kontrolují, jestli je doma ten druhý.Ať se ti dobře topí, to jke v této sychravé době důležité.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terezka teď bydlí se mnou v obýváku. Když bylo mrazivo, tak jsem ji sem vzala, a teď je mojí posilou - i starostí. Musím ji vyprat a teď se krátce topí - madam budu foukat fénem. Ale co - má 11 roků a to už na ni musím být opatrná.
      A chybějící hospodář? Nevím, nijak nekníkala, nehledá ho, jen občas asi zacítí jeho pach či vůni, ale nereaguje. Přece jen to nechápe, tak jako když jsem byla někdy já delší dobu pryč. Naštěstí nesmutní a když má co potřebuje, je jí dobře. A děkuji za optání, je to milé ☺

      Vymazat
  3. Anonymní10:54

    Neni hanba si říct o pomoc. Hanba je tu pomoc neposkytnou, když je to v mých silách. Mne doma učili, že kdybych měla poslední skyvu chleba a někdo měl hlad, tak se mám rozdělit, protože nevím, kdy budu potřebovat pomoc já. A 12 let co jsem byla s dvěma sirotkama sama mi tuto moudrost rodičů potvrdilo.Držím palce ...ženská vydrží všechno a v nemnoha případech překvapí i sama sebe co všechno zvládne - Míla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oklepaná omítka je dole ve dvoře. Nevím jak se to jednomu z pomocníků podařilo nepozorovaně to snést a uložit. Zjistila jsem to až dnes a jsem ráda, že se k tomu "pachatel" rád přiznal. Mám výborné sousedy i sousedky a to mě hodně posiluje. Já jim taky pomáhám kde můžu - je to vzájemné a příjemné, že neodmítli a rychle pomohli. I s tou oklepávkou z půdy ☺

      Vymazat
  4. Kitty,smekam, možná se budeš usmívat, když zde napíši co mě přišlo na mysl. Víš všechny ty trampoty, zajišťování všeho co je třeba v té tvé domácnosti. Tak jsem vše přečetla,zrovna tak v kavárně a musím zde napsat- "statečná žena". 🍀Zdravím i Terezku a držte se holky navzájem.❤️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dřív jsem byla pohodová žena, teď jsem tlakem okolností možná statečná žena. Co mě nepoloží, to mě posílí, ale škoda mého druha, často by mi byla dobrá jeho rada nebo jen prostá přítomnost. Osud rozhodl jinak a žít se musí. Prošla jsem si "kusem života těžkého", ale i to patřilo k životu. Aspoň že mě podporují rodina a sousedé, hned je lehčí žití. Terezku teď budu koupat, to zase bude mokrá koupelna a fén v pohotovosti ;-)))

      Vymazat
  5. Víš, Kitty, když si vzpomenu kolikrát jsi Vypomáhala sousedkám se vším možným. Měli jste přece se sousedy celkem dobré vztahy a nyní ti mohou oplatit tvoji případnou pomoc. Jew to hklavně v chování se k lidem a to tys vždy zvládala. Tak se nyní nediv. Bude ti dobře. A Terezku klidně rozmazluj oplatí ti to svojí přítulností, bude tě hlídat...Moc ji nefénuj, raději ji zabal po koupání do nějakého staršího frotýráku. Fén jen někdy- zlehka mna dosušení. Však ty to znáš.

    OdpovědětVymazat
  6. Omlouvám se za vícepísmenka, to ty moje křivé prsty berou dvě najednou a nestačím to opravovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nic moc neopravuj, stává se to všem komentujícím a - nakonec je to jen mezi námi dvěma ;-)))

      Vymazat
  7. Milá Kitty,
    "šepotající kotlík" - tak tohle spojení se mi moc líbí. Tak to my, "ústředníci", teda nemáme.
    Jen jednou mi tady topení v noci něco "vykládalo" a hučelo, že jsem nemohla spát - a tak jsem to vyreklamovala - a topení zas zmlklo. :-)
    Z dětství kotel znám. A k tomu haldu špinavého uhlí nebo briket, co se vždy musela do toho sklepa s dopomocí dostat.

    Tak nám všem připíjím nejen na zdraví, ale i na teplo! :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Já jsem si takhle o víkendu hupla po domluvě pro sousedku, neb jsem si koupila svítidla do obýváku a pokojíku a na zapojení lustříků mi chyběla třetí, jednou i čtvrtá ruka... ale zmákly jsme to s Věrkou v poho.
    Když jeden musí, tak se naučí - i říct si o pomoc.
    Papa

    OdpovědětVymazat
  9. Je dobré, že jsi během času aspoň něco pochytala a taky že víš, kam se obrátit, i to je důležité. A ještě lepší je, že máš dobré sousedy, kteří fakt pomůžou, když můžou. Dokud se něco nezačíná podělávat, tak se v domku dá žít celkem v pohodě.
    Terezku vyfrotýruj, ale nech ji ať trochu oschne. Samozřejmě v teple. Dofénovat ji můžeš až na konec, jak píše Růženka.
    DRž se, i když jsi teď v domě sama, nejsi úplně sama. Je s tebou čtyřnohý přítel, ze všech nejvěrnější a kolem dobří sousedé. Nejsi sama.

    OdpovědětVymazat
  10. Děvčata drahá, ani nevíte, jak mi vaše zkušenosti a rady pomáhají. S Terezkou je to pravda. Navíc jsem ji včera vykoupala, měla fakt blechu, a teď se leskne jako drahokam, a hlavně se neškrabe. Má klid a já taky. A dobré přátele i z vašich řad, kteří mají a předají zkušenosti. Nejsem sama ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenom jednu? ;-) :-D
      Krásné ráno, Kitty!

      Vymazat
  11. No vidíš, když se chce, tak to jde, že? Však Ty se všechno naučíš a taky to zvládneš. My bychom se snad měli stěhovat do pololetí, tak se bojím, jak to fyzicky zvládneme, oba jsme už pomalu na odpis.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško, zdravím tě i celou vaši rodinu. Neboj se stěhování předem, máš rozvětvenou rodinu a jistě vám rádi pomohou. Tuším, že po dokončeném stěhování vezmeš kabelku a manžel špacírku a dovezou vás do nového bytu. Aspoň vám to tak přeju ;-))

      Vymazat
  12. Tak hlavne zajistit teplo, to je základ

    OdpovědětVymazat
  13. A já jsem ráda, že sis už zařídilo i to SIPO. Jsi hvězda jasná, to je jasná zpráva.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní14:05

      SIPO už je zase pasé, protože jsem si (s dopomocí synovce) zřídila účet a převedla všechno na účet. Jen teď někdy nemám doma ani floka a vybírám zatím z vkl. knížky. Důchod mám na účtu, kartu už taky můžu použít, ale zatím jsem jen byla u toho, když mi synovec platební kartu zprovozňoval. Dost těžko se sžívám s novotami. A teď aktuálně mi nabízené placení obědů na účet bylo odmítnuto, že na to nejsou zařízeni. A dost hrubě - takový dopis bych si nikdy netroufla poslat ze ZD; snad o tom nevěděl pan předseda, to je hodný a vstřícný člověk. Možná budu brát obědy z restaurace - dovezou mi ho až k domu, můžu si vybrat ze tří jídel a placení bude určitě možné platit z účtu, oni mají vaření jídel přímo v činnosti ☺ ♥

      Vymazat
  14. Pro sebe jsem trošku hvězda jasná. Jedu dál... ☺ ♥

    OdpovědětVymazat
  15. Maru, ke mi líto, že se na tebe nahrnuly starosti tohoto typu. Přece jen samotná ženská to má těžké. Jsem ráda, že máš kolem sebe sousedy, kteří jsou ochotní pomoci. Farmička ti dá hodně zabrat. Obdivuji tě. Drž se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář, povzbuzuje mě to. Farmička už obsahuje mimo odpočívající záhony jen mne, psici Terezku, 5 slepic a kohouta. A myši v kotelně, nemůžu se jich zbavit, jsou pod krmnou vanou jejich díry. Včera už jsem ztratila trpělivost a na přístupnou díru jsem dala těžkou misku, než si vykutají další díru bude snad chvíli klid. Zacházím tam s krmením, to se jim to v teple papká. Je zajímavé, že letos ani ptáci nechodí na lojové kuličky a slunečnici, asi proto, že v zahradě se promenují kočky ☺

      Vymazat
    2. Tak to je škoda, u nas se promenují dykorky a rehkove..kocka se take obcas objevi, ale snad daji pozor..Horsi je to pri hnízdění...

      Vymazat
  16. šikulka ty zvládneš všechno

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím tě a děkuji za komentář. Musím to zvládat, a jsem ráda, když se zadaří a všechno šupotá jak má. Když jsem zvládla mrazivý život po dost roků, tak teď v teple je to snazší. Přítel občas chybí, přece jenom jsme to spolu táhli 25 roků. Hlavě že zde nejsem docela osamělá, jsem zadobře se sousedy a přízní. Jsi hodná, že mě takto hodnotíš ♥

      Vymazat
  17. Někdy život připraví nečekanou bolest a pak je na člověku nějak se s tím poprat. Určitě máš chvíle, kdy je ti smutno, ale z Tvého příspěvku je vidět, že se jen tak nedáš. Je dobře, že máš sousedy, kteří umí nabídnout pomoc. Je dobře, že neživíš v sobě pocit osamělosti ap. Život jde prostě dál, jinak,ale jde.
    Moc Ti děkuji za nakouknutí ke mně na můj blog.
    Přeji Ti hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  18. Máš můj velký obdiv a jestli věříš, jako já, že duše našich blízkých nás sledují, má z tebe Josef radost, že si dokážeš poradit.

    OdpovědětVymazat
  19. Osobně na nějaké nebe nevěřím, ale pokud by bylo, tak by měl možná Josef radost, když napřed asi byly starosti, jak to sama zvládnu. Mně osobně je moc líto, že jeho těžkosti vyústily do odchodu. Ale myslím si taky, že náš společný život mu něco dobrého dal, krizi jsme společně překonali. Život zde byl pro mě bohatý a nelituju, že jsem sem přišla ☺ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Důležite je, jak píšeš, že život byl pro tebe bohatý a že nelituješ🍀

      Vymazat
  20. Kitty, nemáš to teď vůbec jednoduché, starost o dům i zahradu je na jednu ženskou pořádná nálož. Ještě, že máš dobré sousedy, kteří pomohou a to je moc dobře. Moc zdravím a držím palce, ať to s Terezkou zvládáte. Měj se hezky 👍

    OdpovědětVymazat