09 září 2021

Sladké úsměvy

 Na konci prázdnin 2021 jsme u nás měli mladou členku širší rodiny - Ivanku...


Přijela k nám strávit poslední prázdniny po dokončení základní školy. A ano - určitě hlavně proto, že miluje naši fenku Terezku. Pomalu zkoušela u rodičů i babičky, mohla-li by k nám přijet a užít si nejen nás, ale hlavně klidu a přítomnosti naší "černé perly Terezky". 

Samozřejmě jsme se to dozvěděli a všichni zainteresovaní zvažovali, zda jsme jí schopní zajistit pobyt, když nemáme s mlaďochy zkušenosti. Nakonec rozhodlo její úsilí a bylo jasno: Ivanka může přijet. I jí to řekli opatrně, aby při výskoku radostí neprorazila strop svého nového pokoje. Táta si to se všemi domluvil a při následném rozhovoru v přítomnosti Ivanky jí to řekl. Slyšeli jsme, jak se rozradovala 👌 

Vlastně jsme už měli zkušenost s jejím pobytem. V prosinci minulého roku k nám synovec přivezl nejen Ivanku, ale jako gardedámu i moji sestru, její babičku. Jako kdybychom někde selhávali, tak aby babička - zkušená matka - mohla pomoct překonat nastalé těžkosti 💣 

Dobré zkušenosti zaúčinkovaly. A nejen to. Ivanka přijela s rozhodnutím, že si u nás vyzkouší jeden sladký recept, který si už doma vyzkoušela. Aby i nám ukázala, že ač mladá, už se nebojí docela složitého mlsu. 

Tento článek vlastně vznikl z toho, že svoje tvořivé úsilí zachytila na fotkách. A postup a výsledek vám teď ráda přidám do dnešního článku. Aby chvála nebyla jen tak "na papíře".

Dílo tvořila hned třikrát. Jmenovalo se  tvarohový chlazený dort.  Na můj vkus byla příprava složitá, ale ona si s tím poradila výborně. Tedy - naše plynová trouba jí první pokus trochu zhatila - povrch se smajlíkem vyšel jako mulatka (notně opálená). Další pokus jsme ochutnali dřív než po 12 hodinách chlazení a třetí vyšel dokonale. Posuďte, jak se jí dílo dařilo 😉

První výsledek - mulatka smajlička

Jeden kousek první sladké mňamky

Druhý pokus:


A výsledek? Mnohem lepší


Třetí smajlík před upečením...


a po upečení? Na pohled nic moc,
ale za to mohla opět "trouba trouba" 


Co bylo nakonec na talířcích? Chuťová báseň!



Milá Ivanko, byli jsme rádi, že jsme tě poznali i jako šikovnou kuchařinku. Všechna tvoje sladká dílka jsme si užili. A děkujeme 👍

Kitty















32 komentářů:

  1. Je dobře, že jsi Ivanku nechala vyzkoušet, upéci dort. Nejvíce chutná to, co dítě upeče, protože je to ze zájmu. V plynové troubě se peče dost špatně, musí se plamen hlídat. Ty už to znáš, máš to vyzkoušené. Švagrová je zvyklá, v el. troubě prý by asi péci hned neuměla, tedy ona určitě ano, jen tak vyhrožovala. Jakmile udělá pečivo lehkou kůrku je dobré pekáč přikrýt alobalem nebo pečicím papírem, aby se povrch nespálil. Dolů dát jeden slabý plech pod pekáč- tak jsem to dělávala já.
    Víš, Kitty není na škodu, když dívka pozná život u vás, bude to mít za zážitek, vzpomínku a vy přijdete na jiné myšlenky. Vidím to, když jsou u nás vnoučata. Zapomeneme na bolístky. Jsrm, ráda, že zase píšeš...♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za zkušenost. O tom přikrytí jsem nevěděla, já sama jsem pekařka na baterky ☻

      Vymazat
  2. Tak jsem také dostala chuť na takový pěkný dortíček....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to moc fajn moučník, spíš asi tvarohovníček, ale dlouho se na ochutnání čeká. Aby zvlhl, ztuhl, a zkoušel trpělivost nás mlsounů. Ale bylo to moc dobré, trošku pochroumaný vzhled neměl na chuť žádný vliv. Dokonce jsem si na první model půjčit formu od sousedy, ale na druhé dortíky už měla formu novou, čerstvě koupenou. Kvůli ní jsme museli jet do města a teď ji mám, až ho budu zkoušet zase já ;-))

      Vymazat
  3. Měla jsi pěknou a pracovitou návštěvu.
    Přeji vám oběma krásný víkend ☺

    OdpovědětVymazat
  4. Stejně ji obdivuju. Vlastně ani moc ne, měla čerstvé ovoce podle vlastního výběru ze zahrady. A výborný návod, který si nechala od maminky nadiktovat přes telefon. Takže ji to asi napadlo až byla u nás. Je statečná, ale má chuť se učit. Je taky mlsná, tak si ho udělala, aby měla nějaký mls i ona. U nás by se dočkala lité buchty na plech s ovocem bez posypátka, jak to flákám já ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. No do toho bych se asi nepoustel, ale aspon na dalku ochutnavam

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud ho budu dělat já, taky nabídnu k ochutnání ;-))

      Vymazat
  6. Směje se, to je důležité. Na barvě až tak nezáleží :-).

    OdpovědětVymazat
  7. Úsměv a zaujetí pro celou přípravu bylo na ní opravdu znát. Taky radost při zdobení. Nakonec měla mls a naše uznání, které výborně chutnalo. Ráda bych dala ochutnat i tobě, ale nikdy nic nezbylo. Možná příště, už mám formu a i ten recept ;-))

    OdpovědětVymazat
  8. Jsem ráda že vám dortík chutnal, doma jsem ho delěla už v troubě, kterou dobře znám a povedl se výborně. Návštěvu jsem si moc užila

    OdpovědětVymazat
  9. Děkuji za komentář a jsem ráda za všechno, co jsme si s tebou užili. Příště už budeme chytřejší a trochu víc tě budeme krmit. Přeji ti dobrý začátek nové školy, dobré kamarády a pozdravuj doma :-))

    OdpovědětVymazat
  10. Kitty,vidím to na jarní prázdninovou návštěvu. To bude radostí a mlsání 🍀🤗

    OdpovědětVymazat
  11. Vloni byli u nás týden před koncem roku. Takže Ivanka si může vyprosit bližší termín, nic není nemožné. To už ji budu řádně vykrmovat. Tentokrát nás nenapadlo, kolik toho dorůstající tělo při množství pohybu s Terezkou vyžaduje - neměli jsme dost zkušeností. My staří občané už jíme dovezený oběd napůl a snídaně a večeře co dům dal. Jenže mlaďoši mají větší potřeby. Jeden všechno nedomyslí. A nejhorší je to, že tě to trkne až odjede ☻

    OdpovědětVymazat
  12. Kitty, já si počkám na Tvoje pečení, věřím že to zvládneš jako Ivanka.

    OdpovědětVymazat
  13. Dortík, nebo moučník vypadá dobře a takové mladé pekařce se dá malý nedostatek odpustit.Důležité je, že má ve svém věku do takového pečení chuť.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona je mlsňačka a u nás to na nějaké mlsoty nevypadá. Tak se přičinila a chvála ji určitě motivovala, aby si smlsla a byla chválená. Troubu jsem jí vysvětlila. Dokonce napodruhé zvládla zapálit hořák, což je dost složité. A je na internetu, odevšad slyším, že o článku dala vědět svému okolí. Fakt šikulka ☺ ♥

      Vymazat
  14. Zdravím, dlouho se zde nepíše, snad nic závažného? Já psát nemohu kvůli problémům s internetem.Dal bych si dortík i tu motorovou postýlku. :-) Můsel jsem vyčistit 100 dékových metrů oplocení, přes které k nám od různých sousedů prorůstají šípky, ostružiny, plané trnky a jiné dřeviny a keře. Jsem totálně vyčerpán tak by ta postýlka s těmi sladkostmi přišla vhod. :-) Bude o tom i reportáž, vše mám nafocené, tohle je akce podobná úklidu té černé skládky před lety. ;-) Zdravím a těším se na každý nový článek na tomto blogu.

    OdpovědětVymazat
  15. dortíky pro radost:
    http://imgway.cz/s/4E4b

    OdpovědětVymazat
  16. Páni, ta je ale šikovná!

    OdpovědětVymazat
  17. Milá Kitty,
    ač nasnídaná, mám sedmou chuť na buchtu! Už dlouho jsem si nic nepřipravila... Bezlepkově, pokud nechci používat ty hnusné BL směsi, mi to moc nejde...

    OdpovědětVymazat
  18. donjon08:49

    Doufám, že se neděje nic závažnéno. Přišel jsem se rozloučit před podzimně zimními vynucenými blogovými prázdninami. Mám blog zablokovaný, stejně tak jako i některý jiný internetový obsah. Pokud bych někdy otevíral zahradní kemp, pozvání do chatičky platí i zde. Pokud tedy nevlastníte karavan. :-) A žádný strach, rekreační poplatky obecnímu úřadu se platit nebudou! Pica bude z naší pece a stejně tak i všechno další případné pohoštění z vlastních zdrojů! Výše uvedené subjekty už mně odradily dost návštěvníku nato, aby se jim platilo a nebo někde chodilo na jídlo. Přeju hezký podzim a hodně zdravíčka.

    OdpovědětVymazat
  19. Ivanka je šikovná a chvála jí, že to nevzdala. Ono péct v plynové troubě je trochu jiné než v elektrické, kde je teplota rovnoměrná v celé troubě a také jestli máš plynovou troubu bez možnosti nastavovat teplotu, tak je to těžké. Maru přeju hezkou neděli. nyní na podzim máte jistě na hospodářství plné ruce práce, ale neděle je na odpočinek. :-D

    OdpovědětVymazat
  20. Anonymní19:56

    Drahá blogová přítelkyně. V předvečer svátečního dne chci popřát i zde nejen k významnému dnu, ale hlavně k příznivému podzimu, který snad kromě výsadby ovocných stromů přeje úplně ke všemu. U nás je na stromky moc sucho. V těchto dnech pozvolna rozvracím ten šířící se blábol, že jsem úplně k ničemu a že když mě nezaměstná některé roby bohatý tatík ve firmě, tak skončím pod mostem. To máš vidět jak všichni čučí, jak svépomocí zatepluju věžičku polystyrenem. Zdraví farmář! :-)

    OdpovědětVymazat
  21. Mulat nebo běloch, i kdyby byl smajlík třeba fialový, hlavně, že byl dobrý. A ten úsměv, to je takový příjemný bonus :).

    OdpovědětVymazat
  22. No ze zkousela kucharske recepty to je pozitivni..

    OdpovědětVymazat
  23. Kitty kam jsi se ztratila,nepřibouchla jsi se novou postýlkou??,Miluš

    OdpovědětVymazat
  24. Tak to je mi líto, hodně sil přeji....

    OdpovědětVymazat
  25. A ještě dodam.. Skvělé a nápadité

    OdpovědětVymazat
  26. Anonymní14:25

    Dobrý den, jsem zde poprvé, teda poprvé si dovolím Vám napsat a vyjádřit politování a soustrast. Přeji hodně sil k bytí bez přítele, vím že to nikdy nepřebolí, mne před 10ti léty na Štědrý den vecer zemřela maminka a ač je mi 71 pryč, tak je mi pořád teskno a je tolik věcí o kterých vím, že jsem se jí měla zeptat a už nemám koho. Nikdo Vám však nevezme chvíle, které ste spolu s přítelem strávili, smáli se a někdy i brblali, tak jak to život nepřebrané nosí. Když pojedete kolem třebíčské nemocnice tak pořád tu bude myšlenka na přítele a věřte, že já jakmile budu tam na kožním ležet na lymfodrenáži budu na něho a na Vás myslet také. Přeji hodně síly do všech příštích dnů a milosrdenství času na umenšení bolesti - Míla

    OdpovědětVymazat