14 února 2024

Šatičky do farmičky- článek z 10. 1. 2021

Přiletěl mi mejl s mnoha šatičkami Blanky Matragi. Nááádhera…

Zlatavý „sen“ Blanky Matragi

Možná jste ten mejl taky dostali. A viděli jste nádherné modely šatů mé oblíbené návrhářky. Je jen škoda, že obrázek na titulce je tak maličký. Ale nevadí – pro představu snad stačí Usmívající se

Šatičky s mým názvem „Nádhera okamžiku“
Tyto jsem naopak musela mohutně zmenšit

Poslední model „Prozření“ – z mnoha dalších
I tento jsem zmenšovala

Poslala mi ho (nejen) Ruženka – naše Kavárnice. Současně mě popíchla, že bych o nich mohla napsat pohádku. Já a pohádka? Chachááá! Ani náhodou. Ovšem když jsem uviděla větu s jejím nápadem, napadlo mi docela něco jiného. Určitě netušíte co. Abyste dlouho netápali/y, jdu vylíčit svoji představu – využít tyto troje šatičky na naší farmičce S vyplazeným jazykem

Vážně – ale převážně nevážně

Při pohledu na postavení modelky mi napadlo, že tak ladně bych asi vztáhla své ručky v těchto šatičkách (Zlatý sen), kdybych ztratila rovnováhu na rozbitých schodkách do našeho vejminku. Představila jsem si, že nesu plato plné čerstvě zavařených sklinek s jablkovým kompotem a právě jsem zakopla o vrchní schodek: je o něco vyšší než ostatní dva – a za vteřinu se model i já s řinčícími sklinkami a ulekaným jekotem úhledně skládám do síně vejminku


Šik modýlek (Nádhera okamžiku) bych si rozhodně vzala dnes na cestu přes zahrady k ptačímu krmítku. Rozbahněný dvůr s podmrzlou kluzkou trávou by vkusně sedl k atmosféře pospěchu přes slepičí výběh, přes hrubý štěrk odvodnění výběhu až po rozblácenou cestičku ke krmítku. Úplně vidím, jak ladně balancuju v sexy šatičkách. Z botiček modelky bych postupně skopávala bahýnko, slepičáky, štěrčíček a skrojky řepy pro slepičky. Přes černou gumu chodníku (s patřičným nánosem blatíčka) bych se dovznášela na hlinitou cestičku ke krmítku. Úplně vidím jásot, jak se z posledních sil chytám zákrsku u namrzlé hlíny pod stromem u krmítka. Krmítko je ovšem prázdné! Čeká mě ještě jedna cesta s pytlíkem semínek, abych dodala vyzobaný zob. Úplná balada Úžasný


V posledním krásném modelu (Prozření) bych asi brázdila cestu a výběh pro našich sedm slepic a kohouta. Pozice modelky krásně vyjadřuje situaci, kdy jsem uklouzla po slepičím „totoho“ a počíná můj let na nevábný povrch spojovací cesty, případně na ostrý hrubý štěrk minuloročního odvodnění výběhu pro slepice. Výkřik nadšení nad ladným povznesením jistě vzápětí vystřídá zděšený pokřik padající bajadéry. Co všechno si na naší farmičce můžu užívat! S vyplazeným jazykem


Elegance pohybu v naší farmičce je bezbřehá

Obrázek zvonečku půjčený od: „salek-kavy-u-diviska.webnode.cz

Je to tak. Zazvonil zvonec a pohádce o šatičkách je konec. Mohlo by to tak být, ne? Mrkající

Kitty

35 komentářů:

  1. Milá Maruško, máš pravdu před časem opravdu kolovala mejlem příloha Návrhy šatů Blanky Matragi. Pod stromeček jsem chtěla dát vnučce monografii Blanka Matragi Jedu dál, jejíž dotisk vyšel v roce 2018. Je to nádherná kniha a jak jsem se do ní koukla, tak jsem dar musela odložit až na květen, abych stačila si opsat některá moudra. Vyšlo v Ikaru.

    OdpovědětVymazat
  2. Máš pravdu, její šaty jsou jako kolibřík ve světě přírody. Stálo by za to si ji půjčit nebo i koupit. Děkuji za tip, zeptám se tu i onde. Přeji pěkné pondělí ☺

    OdpovědětVymazat
  3. Kitty, ta představa mě rozsekala. Jak si v těch šatičkách vykračuješ mezi slepicemi nebo balancuješ na schodech. Ale musíš uznat, že třeba při sběru lučních bylinek nebo diviznových květů, bys vypadala jako víla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už kdysi při tvorbě článku jsem se luxusně bavila představami, jak vlaju slepičákama. Ono množství záhybů a nádherné barvy by dovedně skryly tělnatou bajadéru při sběru řebříčku. Horší by to bylo s hluchavkami, kde se musí člověk hodně sklonit k léčivce ☺

      Vymazat
  4. Kitty úplně vidím jak cestuješ v těch šatičkách s Terezkou na vycházce...Ale co??všechno se má vyzkoušet...Miluš

    OdpovědětVymazat
  5. Na vycházku jsou lepší maskáče. Lidi by se na mě asi divně dívali ☺

    OdpovědětVymazat
  6. Blanka Matragi má naprosto úžasné modely. Před pár lety jsem byla na její výstavě a před jedněmi šaty bych byla schopná prosedět snad celý den. A kdyby mě napadlo, že by se v nich daly krmit slepice, tak bych musela přihodit ještě týden :-D

    OdpovědětVymazat
  7. Ta příloha se šatičkami byla asi zdrojem nápadů k tomuto článku. Napsala jsem jí o dovolení k použití obrázků, ale asi byla někde v cizině, nepřišla mi odpověď ☺

    OdpovědětVymazat
  8. Šaty jsou krásné, ovšem jejich praktické využití taky nemá chybu. Tyto outfity se ke krmení slepic a sypání do krmítka vyloženě hodí. ;)

    OdpovědětVymazat
  9. Rozhodně, a při koukání na ně jsem přemyšlovala, jak bych se v nich ve zdejších podmínkách proháněla, a úsměv nechyběl ☺ ♥

    OdpovědětVymazat
  10. I mně se na modely B. M. kouká hezky a rádo - a bejt šejchovo dcerou na vdávání = není, co řešit.
    A Kitty až Ti slepice budou snášet dnes a denně zlatá vejce - tak je budeš chodit sbírat v modelech, ať už od Matragové, nebo Šanelové... :_)

    OdpovědětVymazat
  11. Před několika lety byla v Praze v Obecním domě výstava šatů této návrhářky. Byla jsem tam s kamarádkou a byla to fakt nádhera. Šaty určené ženám hodně movitých mužů, ale krása to byla. Tvoje využití modelů mě fakt pobavilo, co by na to řekla sama Blanka? ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  12. Myslím, že by se pousmála jako já i jako asi všechny, které jste článek a fabulaci četly ☺

    OdpovědětVymazat
  13. Milá Kitty, konečně jsem tě našla...a už se tě nepustím. Úplně tě vidím, jak poletuješ v těch nádherných šatech u vás doma. Jsou opravdu nádherné, že? Viděla jsem pořad, kde Blanka Matragi ukázala práci vyšívaček a náležitě ji vyzvedla. Taky tam bylo, jak barví látku, hodně zajímavé. Pak jsem si půjčila knížku o ní a přečetla ji během pár dnů...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za zprávu, že už máš ke mně cestičku volnou. Tak je knížka o B.M.? Tu si rozhodně seženu a přečtu asi jako ty, na jeden zátah. Je to talent a samozřejmě i její spolupracovnice. Její šatičky nevyužiju, to byla jen zábavná představa, ale proč se nepodívat na její nádherné modely, že? Člověk potěší oko. Přeji hezký den a celý rok, když teď budeme ve styku častěji ☺

      Vymazat
  14. Představa toho, jak se neseš v modelu od Blanky Matragi mě rozesmála. 🤣😂🤣
    To by sousedi čuměli.

    OdpovědětVymazat
  15. Nuž, osobne samú seba v takých šatách si veru predstaviť neviem. Som skôr nohavicový typ. Šaty z dielne Matragi sú ale ozaj krásne, vyniknú však na mladej, vysokej a šíhlej postave. 🌞

    OdpovědětVymazat
  16. Sice nemám farmičku, jen malou zahrádku, ale když jsem si představila, jak s motýlí lehkostí, lehce oděná v motýlých šatičkách zápasím s rýčem.....:-D No, jo Blanka šila pro princezny. My jsme sice krásné, ale nejsme pohádkové bytosti....Maru, měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem nakonec ráda, že jsem ten článek dala - pobaví se dost lidí podle došlých komentářů ☺

      Vymazat
  17. S ohledem na svou malou postavu bych tak moc té krásy nepotřebovala, odmyslet si špíčky..Myslím hodně látky-Jo, Kitty, vynechala jsi možnost ukázat se pantátovi ve světle lampičky v takové kráse, ale nesmělo by to být po pochůzce mezi slepičkami.. ☺

    OdpovědětVymazat
  18. No jo, ale taky jsi se pobavila, že? Znáš mě, jakou mám postavičku "ňam ňam", tak to je k pobavení. A po obchůzce po slepičí stezce, to by se muselo vidět ☺ ♥ ♣

    OdpovědětVymazat
  19. Dovolit šaty od Matragi si dovolit nemohu, a tak alespoň spím v ovlečení od Matějovského, kterē je inspiraci od ní😊

    OdpovědětVymazat
  20. Teď na stáří jsem vyměnila styl povlečení, spíme v jemných povlacích svěžích barev. Mám to ráda a staré povlaky už jsem poslala na charitu. Kouknu k Matějovskému, když má inspiraci od Blanky Matragi ☺

    OdpovědětVymazat
  21. Jj, taky se s manželem rozmazlujeme😊

    OdpovědětVymazat
  22. V ýborný výběr, , Kitty , zrovna se koukám na Star Dance a některé ty šatičky by se tam vyjímaly. A na tvé postavě by hodně vynikly. Nepochybuji o tom, že by ses dovedla vlnit jako bajadéra ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéééé, děkuji. Bajadéra v některých z těch šatiček - někdy možná i v letu na zem, jako bych to viděla. Snad už to bude minulost :-)))

      Vymazat
  23. Dnes už jsem chudší o svého "pantátu", už mě pozoruje z obláčku. A už i Terezka dožila a já jsem v bytě v Brně. Ale napadlo mě, že článek opět popotáhnu před oči mých čtenářů, aby se i oni pobavili. Snad se to i tentokrát podaří ;-)))

    OdpovědětVymazat
  24. Byla to krásná přehlídka nám nedostupných modelů, že?♥

    OdpovědětVymazat
  25. Už mám na seznamu knížek zapsanou tu "...Jedu dál"...

    OdpovědětVymazat
  26. fantazie se mi opět rozjela naplno - tiše kráčím v krásných šatech ke slépkám a kačenám, konkuruji těm slepicím a kačenám, kohout s kačerem se o mne perou, jen peří létá,....
    Ještě že králící z králíkárny za mnou nemohou.....:-)

    OdpovědětVymazat
  27. Blanka Matragi to prostě umí. Četla jsem o ní knihu a viděla dva filmy. Líbily by se mi nejedny její šaty, ale obávám se, že na ně nemám finance. a postavu už vůbec ne...Takže můžu jen snít...fantazii se meze nekladou...

    OdpovědětVymazat
  28. Právě dočítám její druhou knížku - dotisk z roku 2018. Je o životě cílevědomé umělkyně i o znalkyni života u nás i v Libanonu.
    Těžila jsem i ze snímků jejích krásných šatů. Zde v článku jsem si slíbila, že ji požádám o svolení k použití snímků jejích šatiček. Teď už to udělám. Ráda jsem si její knížku četla. Co by ona řekla na můj článek, kde jsem uvažovala o vystrojení do jejích šatiček pro práce na farmičce? ;-)))

    OdpovědětVymazat
  29. Anonymní09:27

    Šaty jsou skutečně úžasné, Blanka Matragi je fenomén. Ale ta představa šatiček na farmě, při běžné práci, při chůzi ze schodů, mezi slepicemi a slepičinci nebo na rozbahněném dvoře, mě fakt pobavila :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní09:27

      Dodatečně - jsem Vendy, zapomněla jsem spravit nadpis

      Vymazat