14 prosince 2021

Odešel můj přítel Josef

Můj přítel Josef - se kterým jsem v našem společném  bydlišti strávila víc než 25 let. O našem životě jsem psávala na svém blogu...




Ve středu 1. prosince 2021 ráno jsme spolu odjížděli na zdravotní kontroly do nemocnice v  Třebíči. On odjel o půl hodiny dřív sanitkou a já o půlhodiny později autobusem. To jsem ho viděla naposledy.

Na kardiologii ho lékař prohlédl a vzhledem k těžkému stavu ho poslal na přijetí na internu. Odtud mi volal, že leží  v nemocnici a dělají mu různé vyšetření. To ještě říkal, že se domů už vrátí nejspíš "v prkýnkách", což ve zdejším nářečí znamená v rakvi. Brala jsem to jako jeho způsob žertování, i když jeho stav už nebyl dobrý.

Volávali jsme si,  i když on vždycky v nemocnici volával nerad. Od pátku 10. prosince už jeho telefon zvonil a nikdo ho nebral. V neděli jsem zavolala do nemocnice a tam mi na "kožním" už doktorka řekla, že je v těžkém stavu pro Covid. A že bych se s ním mohla přijet rozloučit, že mě k němu pustí. Od nás je to daleko, proto jsem volala jeho bratrovi  do Třebíče, co se děje. On s manželkou za ním zajeli, ale to už je nepoznal. Aspoň se s ním rozloučili pohlazením a dali mi to vědět. A on za 15 minut zemřel.

S drahým přítelem se naposledy rozloučíme v sobotu 18. prosince 2021 v 11 hodin


Děkuji vám všem, přátelé moji,

za slova útěchy.


Kitty







47 komentářů:

  1. Je to smutné, odešel Ti nejbližší člověk. Přijmi moji upřímnou soustrast. Buď vděčná za 25 let, které jste spolu prožili. Josef je určitě tam někde nahoře a dává na Tebe a na všechny vaše živočišky pozor.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za projev účasti. Pokud mě tam nahoře bude opatrovat, budu ráda...

      Vymazat
  2. Tak to je mi moc líto :-(

    OdpovědětVymazat
  3. Když odejde dlouholetý partner, v prvním okamžiku si to člověk jaksi nepřipustí, že už ho neuvidí. Teprve při různých příležitostech vzpomíná co, kde, kdy zažili společně. Přeji ti, aby se ti vybavovaly jen ty nejpříjemnější vzpomínky. Drž se, hlavně si opatruj zdraví. Myslím na tebe a jistě i víc tvých přátel.♥A pozdravuj Terezku. I pozůstalé příbuzné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hodný člověk, bude mi chybět. Aspoň že se dlouho netrápil. Žili jsme spolu hodně let a nakonec jsme byli dobrý pár. Děkuji za podporu a projev soustrasti...

      Vymazat
  4. ...Kitty je to pro tebe smutný předvánoční čas,kdy ti odešel kamarád,se kterým jsi prožila dlouhá léta přátelství.Přijmi ode mne ještě jednou projev hluboké soustrasti a vzpomínej v dobrém.Já tě podpořím každý večer vzpomínkou na vás oba,když otevřu naše spojení přes internet.Měj i dál spokojený život.Johanes

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji za sebe i za Josefa. Stalo se, zítra se s ním rozloučíme. Aspoň že mě zde "vyučil", jak zde žít dál bez něho. Ale vzpomínat na něho budu...

    OdpovědětVymazat
  6. Má pěkný verš na parte a kdo jste ho poznali nejen na mém blogu, dáte mi za pravdu:
    "Jak tiše žil, tak tiše odešel, skromný ve svém životě, velký ve své lásce a dobrotě"

    OdpovědětVymazat
  7. Kyttinko, tvůj telefonát mne nejdřív potěšil, ale po sdělení, co se stalo s Pepíčkem, nemůžu na tebe přestat myslet. Pořád ho slyším jak něco povídá, když jsme spolu telefonovaly, nebo když jsme byly na Skypu... Kittynko, drž se, zítra zapálím svíčku a budu se tebou.

    OdpovědětVymazat
  8. Kitty,příjmy upřímnou soustrast.

    OdpovědětVymazat
  9. V pátek 10. 12. jsem Ti psala dopis a v něm psala, že držím palce, aby vše dobře dopadlo... Dostala jsi ho v době, kdy už jsi věděla, že to dobře nedopadlo...
    Aspoň jste se ani jeden dlouho netrápili; ale bolet to ještě bude. Drž se, Maruško.

    OdpovědětVymazat
  10. Aj touto cestou Ti Kitty vyslovujem spolu so svojou rodinkou úprimnú a hlbokú sústrasť.
    Na Josefa mám len dobré a pekné spomienky, som rada že som ho mohla spoznať.
    Prežili ste spolu viac ako štvrťstoročie v dobrom aj v zlom. To zlé sa časom vytratí a to dobré ostáva. A tak to má byť.
    Nech je Josefovi zem ľahká, nech odpočíva v pokoji...

    OdpovědětVymazat
  11. Všem příznivcům Josefa děkuji za projevy soustrasti. Teď už nás oba čeká věčné rozloučení a potom budu žít ve vědomí, že se Josef zapsal tak velmi dobře do paměti těch z vás, kdo ho poznali osobně. Teď už jsou naše rozdíly smazané, od teď budu žít s jeho vkladem do "farmičky" i do mne samé. Budou mi pomáhat jak jeho a moje rodina, tak blízké duše z obce. Už bude odpočívat v pokoji...

    OdpovědětVymazat
  12. Kitty, přijmi ode mě projev nejhlubší soustrasti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za projev soustrasti. Přeji tobě i všem tvým blízkým co nejlepší svátky ☺ ♥

      Vymazat
  13. Kitty, upřímnou soustrast. Drž se. Jak jsem poznala Tebe, jsi silná ženská. Samozřejmě Ti Josef bude velmi chybět, bude to bolet. Ale čas je Tvůj přítel. Trošku tu bolest otupí a dovolí zapomenout na případné nepříjemnosti z minulosti a zbyde jen to hezké vzpomínání. Opatruj se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Týnko, děkuji za komentář. Ano, čas bude mým přítelem, ale Josef nebude zapomenutý nikým, kdo ho znal. Přeji Tobě i t*Tvé rodině co nejlepší prožití vánočních svátků, klid, pohodu a zdraví i do všech dalších dní ☺ ♥

      Vymazat
  14. Vzpomněla jsem si - hospodář v tom mém úplně prvním obrázku namalovaném temperou, který jsem i Vám poslala, viděl studánku. Což bylo jeho vidění světa. A mne tehdy potěšilo, jak ten obrázek "vzal".

    OdpovědětVymazat
  15. Milá "matko", děkuji také za vzpomínku i projev soustrasti se skonem mého "hospodáře". Všechno zde bude mi ho bude připomínat ještě dlouhý čas, zapálila jsem mu svíčku na Chrámu a jsem ráda, že mě "vyučil to zde obsluhovat". Tobě přeji co nejhezčí letošní Vánoce a další dny ☺ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, také potřebuji dost síly, čekáme na výsledky testů u vnuků, ...není teď lehká doba nikde.
      Nejmladší dcerka se mi vrátila z Peru, je v pořádku,... všechny děti a nejspíš i vnuci sice již covid prodělali loni a nejstarší dcerka do toho 3 operace hodně krátce po sobě. Kontrolu má až za rok, tak snad je z toho venku.
      Je dobré umět samostatně obsloužit Vaši farmičku, s tím, že minimalizujete vše, co jde, to je i mou snahou dosáhnout minimalizace dřiny na poli, kolem zvířat,...
      Nu, klidné vánoce, myslím, že i souseda Vás podrží,...

      Vymazat
    2. Nemáme to nikdo lehké, ale žít dál je třeba. Děkuji za komentář a pořád přeji vám všem co nejklidnější sváteční čas ☺

      Vymazat
  16. teto moooc mě to mrzí, doufám že se držíš jak nejlépe to jde, myslím na tebe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsme v spojení a děkuji za vánoční pohled. Držím se, jde to dobře. Terezka pomáhá jak to jde ☺

      Vymazat
    2. to jsem ráda, zvířátka vždy pomáhají když je nejhůře.

      Vymazat
  17. Maruško,úplně jsem se vyděsila.Přeji Ti,ať to zvládneš.Nestačí mi slova pro Tvoji útěchu.
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, letí k tobě moje přání ke svátku ☺ ♥

      Vymazat
  18. Musím žít dál a žiju s mnohou podporou - tobě a tvé rodině přeji co nejlepší svátky ☺ ♥

    OdpovědětVymazat
  19. Milá Kitty.přijmi upřimnou soustrast a opatruj se. Terezka tě bude ze všeho dostávat,ale budete smutné obě,ale život musí jít dál. Opatruj se. Miluš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za podporu, jsem ráda, že je tolik lidí, kteří mi přejí klid a zvládnutí těžkých dní. Nejsem v tom aspoň sama. Tobě přeji příjemné a klidné poslední dny roku 2021 a co nejlepší nadcházející rok 2022 ♥

      Vymazat
  20. Kity, moc mě to mrzí, ale život musí jít dál. Myslím na tebe a doufám, že to ve společnosti Tetezky zvládneš. Přijmi upřímnou soustrast, zdravím ❤

    OdpovědětVymazat
  21. Moje milá Kitty, upřímnou soustrast, ani si to nedovedu představit, že bych zůstala sama jako Ty. Teď mi teprve tečou slzy po tváři, My jsme letos v říjnu s manželem 40 let spolu a proto na Tebe myslím. Vím nebo spíš jsem to jen nechtěla přiznat, že to tak je, stále jsem doufala, že se ještě uvidíme a Tvého Josefa vidím před sebou, když jsme spolu občas mluvily. Teď už ses dlouho neozvala a teď vím proč. Buď statečná a vydrž! Já už si taky říkám, že to tady dlouho už nevydržím, protože mám pořád nějaké větší zdravotní problémy. Moje milá Maruško, přeji Ti, abys to statečně přežila. Jedna z Tvých prvních kamarádek - blogerek- Ježurka - Liba

    OdpovědětVymazat
  22. Milá Kitty, je mi to moc líto, když jsem si to před chvilkou u sebe četla, ani jsem tomu nemohla uvěřit. Přijmi prosím upřímnou soustrast. A jak budeš mít trochu sílu a chuť, dej o sobě vědět. 25 let je dlouhá doba a mnoho se v tom čase v lidském životě odehraje. Jsi velmi statečná a laskavá, že jsi dokázala zavítat i ke mně a ještě zanechat milý komentář. Máš můj obdiv a respekt. Opatruj se a drž se. Přeji mnoho sil a hlavně abys nebyla na to všechno sama. ♥

    OdpovědětVymazat
  23. Maru, dlouho jsem tu nebyla a poslední zpráva mě hodně zasáhla. Holka, drž se se, jsi silná žena, ale přece jen.

    OdpovědětVymazat
  24. Anonymní08:26

    Dobrý den, jsem zde poprvé, teda poprvé si dovolím Vám napsat a vyjádřit politování a soustrast. Přeji hodně sil k bytí bez přítele, vím že to nikdy nepřebolí, mne před 10ti léty na Štědrý den vecer zemřela maminka a ač je mi 71 pryč, tak je mi pořád teskno a je tolik věcí o kterých vím, že jsem se jí měla zeptat a už nemám koho. Nikdo Vám však nevezme chvíle, které ste spolu s přítelem strávili, smáli se a někdy i brblali, tak jak to život nepřebrané nosí. Když pojedete kolem třebíčské nemocnice tak pořád tu bude myšlenka na přítele a věřte, že já jakmile budu tam na kožním ležet na lymfodrenáži budu na něho a na Vás myslet také. Přeji hodně síly do všech příštích dnů a milosrdenství času na umenšení bolesti - Míla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Mílo, děkuji za projev soustrasti a podporu. Taky jsou chvíle, kdy cítím, že jsem se na všechno nezeptala a teď už nemám koho. Naštěstí (SNAD) Josef myslel i na dobu příští, tak uvítal můj zájem o chod domu a všeho ve "farmičce". Jsem mu vděčná za dlouholetou oporu, veškeré "brblání" je zapomenuto. Je to tak v životě lidském. Teď abychom byli všichni co nejvíc zdraví a měli i štěstí, abychom znovu získali radost ze života, až tu mrzkou "coronu" zvládneme ♥
      V dnešním Silvestru přeji všem svým příznivcům co nejhezčí konec roku 2021 a aby v roce 2022 bylo víc bezpečno a laskavost a štěstí ve všech rodinách a v osamělých příbytcích všech, kdo to potřebují ♥

      Vymazat
    2. Mílo, pozor na kožní oddělení v Třebíči - je tam teď "covidová stanice", kde skončil i můj přítel...

      Vymazat
  25. Anonymní11:36

    Maru, vím...byla jsem objednaná na lymfodrenáž (hrozně mi natékají nohy) 23.11. a hned mi řekli, že od ZÍTŘKA tj. 24.11. jsou zase covid a mám se ozvat po novém roce jak to bude...kéž ta neplecha by už nebyla. V tomto ohledu já jsem "nevěřící Tomáš". Odešel nám v březnu kamarád ročník 54 obvoďák a naší obvodní doktorce manžel 1951 byl lékárníkem v MBud. Snad ten příští rok bude chtít vše vynahradit, co sme stratili, naděje umírá poslední...PŘEJI HODNĚ SIL a nic nevrátí čas co byl, musíme najít sílu v tom co zbylo...přeji slunce v duši - Míla

    OdpovědětVymazat
  26. Ve středu jsem byla na karu.
    Snažila jsem se trošičku zmírnit smutek dalších příbuzných tím, že jsem dvěma z nich předala část kroniky našeho rodu s tím, že tam je společný předek, který vede jak k mé větvi, tak i "nevlastní části" v manželově větvi, tedy k jeho bratrancům jen po meči. Eh, složité to vysvětlit, ale potěšilo je to, protože o styčném bodě věděli, ale nevěděli přesnější data. A já je měla, tak jsem jim je dala. A dnes jsou příbuznými mými a nevlastními příbuznými manželovými. I já jsem tomu ráda, že jsem to v kronice našla, již po druhé pomohla v nelehké chvíli širší rodině.

    OdpovědětVymazat
  27. Kitty, to je mi moc líto, tato zpráva mi vyrazila dech. Upřímnou soustrast, drž se ...

    OdpovědětVymazat
  28. milá Kitty upřímnou soustrast,objímám a v tak těžké chvíli peřeji hodně sil

    mrzí mně,že hodně lidí si myslí,že všechnoto klolem je nějaká fabulace a spiknutí v rodině našich dlouholetých přátel co jsou už jako naše rodina virus pohřibil tři lidi a nebyli to nějací vetší staříci je mi smutno a přeji ti at to zvláneš v myšlenkách jsem s tebou pa

    OdpovědětVymazat
  29. donjon18:16

    Sice s velkým opožděním, ale i tak posílám upřímnou soustrast. Od doby kdy mám zablokovaný blog a nemůžu publikovat už mě na virtuální sítě nic moc netáhne a tudíž ani blogové dění nesleduju tak pečlivě jako v minulosti...

    OdpovědětVymazat
  30. Uprimnou doustrast.. Ať je další tok už bez tragických události

    OdpovědětVymazat
  31. Čtu to s měsíčním zpožděním. Je mi to moc líto. Upřímnou soustrast. Muselo a stale asi je to pro tebe hodně těžké. Drž se...

    OdpovědětVymazat
  32. Milá Kitty, jsem tu pozdě, jak vidím, tohle mě zaskočilo. Je mi to moc líto. Upřímou soustrast, aspoň dodateně.

    OdpovědětVymazat
  33. Maruško, dlouho jsem u tebe nebyla a teď čtu takovou smutnou zprávu. Přijmi dodatečně upřímnou soustrast. Jitka

    OdpovědětVymazat