26 ledna 2024

Gesto sebeupokojení

Když mi bylo kdysi v partnerské krizi nejhůř, nalezla jsem gesto, kterým jsem rázem upokojila svoje tělo i mysl…

Obrázek od: „naochranu.webnode.cz“

Pozor, jde opravdu o slovo SEBEUPOKOJENÍ, jak jsem si to sama pro sebe nazvala. Gesto, které mě opravdu uklidnilo, ač jsem předtím byla hluboce nešťastná a rozervaná. Vzpomněla jsem si na ně teď, kdy jsem se snažila co nejdříve usnout Usmívající se

Vzpomínám si, že jsem si tehdy povšimla, že moje ruka se vztáhla k té druhé jakoby důvěřivě, že pomůže. A světe div se – druhá ruka jemně uchopila tu hledající a vyděšenou, docela pevně ji sevřela tak, jako když člověk pomáhá v nouzi druhému. Jako podaná ruka někomu, kdo upadl a nemůže se hned sám zvednout Nevinný

Jsou lidi v depresi, kterým by naučení se tomuto gestu mohlo výrazně pomoci. Tehdy (před 5 roky) už jsem ležela na boku v mé usínací pozici „křidýlko“, které jsem popsala kdysi ZDE. Najednou se mi ruka, která zůstává před tělem, natáhla k té, která byla zapažená ramenem a uložená na mém boku. Dotkly se a ta horní uchopila tu hledající a sevřela ji – jak jsem už popsala.

Ještě teď si pamatuju, jak se ta hledající přimkla ke druhé a obě spolu mě tehdy upokojily. Dnes, teď v noci, když jsem si na to vzpomněla a píšu to, mě přechází mráz, jak to byl silný a uklidňující pocit. Jakoby dítě, vyděšené nočním děsem, najednou pohladila chápající a uklidňující maminka. A tělo i duše to vděčně přijala – usnula jsem uklidněně a téměř okamžitě Úžasný


Nepřeju vám to, ale kdyby vám bylo úplně nejhůř, vzpomeňte si na toto gesto. Pomáhá určitě i při usínání. A to se často hodí Smějící se

Poučená Kitty

4 komentáře:

  1. Článek je letitý, nejsem ve stejné situaci, ale poučení není nikdy dost. Nepřeji vám výchozí situaci, ale zkuste si to gesto využít, kdyby vám bylo ouvej...

    OdpovědětVymazat
  2. Když je mi ouvej pravou dlaní přikryji levou shora, jakoby mě někdo držel za ruku. Je to také uklidňující, takové pevné gesto. Člověk si mnohdy neuvědomí jaké pohyby dělá, které ho případně uklidní.♥

    OdpovědětVymazat
  3. Přesně takové gesto to je. Asi je člověku vrozené, poskytuje aspoň hmatový a optický dojem ochrany od jiné ruky :-))

    OdpovědětVymazat
  4. Ian Dury15:34

    Tak asi kazdy ma to gesto svoje...

    OdpovědětVymazat